Wie wij zijn

Geef je graag je mening? Ben je geïnteresseerd in politiek en maatschappij en wil je graag onderdeel zijn van een gezellige, diverse groep jongeren die iets betekenen voor Heemskerk? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij van de Jongerenraad zijn altijd op zoek naar enthousiaste jongeren die hun hersenen willen kraken over actuele onderwerpen die spelen in Heemskerk. Bij ons krijg je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen in vaardigheden als plannen, organiseren en het bijhouden van sociale media.

Elke vergadering is weer anders en het kan zomaar zijn dat je bijvoorbeeld tegenover de wethouder zit. Er is voor iedereen wel wat leuks te doen of bij te dragen.

Mocht je interesse of vragen hebben, of wil je gewoon eens een vergadering bij komen wonen? Zoek dan contact met ons op via Instagram of Facebook.

“Mijn naam is Marcel Dijkstra, 25 jaar oud en ik ben de voorzitter van de Jongerenraad. Ik werk parttime als groenteman naast mijn studie bestuurskunde en ben voor de jongerenraad ook afgevaardigde voor de participatieraad.  Ik zit bij de jongerenraad, omdat ik politiek en maatschappelijk geïnteresseerd ben en de jeugd ook een stem wil geven.”

-Marcel

“Mijn naam is Jesse de Groot, ik ben 23 jaar en sinds 1,5 jaar lid van de Jongerenraad Heemskerk. Daarnaast studeer ik psychologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en volg ik momenteel een minor bestuurskunde. Verder ben ik secretaris en vicevoorzitter van de JOVD Top van Holland en ben ik werkzaam op het Algemeen Secretariaat van de VVD in Den Haag. Ik ben aangesloten bij de jongerenraad om de stem van jonge mensen te vertalen naar concrete aanbevelingen en adviezen richting de huidige generatie bestuurders. Jonge mensen kijken vaak met een frisse ongedwongen blik naar de werkelijkheid en kunnen rigide besluitvormingsprocessen een nieuwe impuls geven. Ik vind het belangrijk dat jongeren de ruimte krijgen om hun ware potentie en talenten te ontwikkelen. Iedereen moet vervolgens de kans krijgen om met deze talenten een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan de maatschappij.”

Jesse

Ik ben Marit Goverde, 20 jaar oud en sinds 1,5 jaar lid van de jongerenraad. Daarnaast studeer ik Human Resource Mangement op hogeschool Inholland. Ik zit bij de Jongerenraad om mee te denken over politieke beslissingen in Heemskerk en om maatschappelijk betrokken te zijn.

Marit